Merpati Bugis: Hariz Rahman

Tuesday, September 1, 2009 | Labels: | |
Share

Setahun sudah Ramadhan berlalu…
kini muncul kembali..

Singkat maha kejapnya masih terngiang..
adakah benar ianya pasti..

Tibanya membawa makna berlapar dahaga…
tahan nafsu diri..

Demi Tuhan..
beri ku kesempatan untuk nikmati ianya sekali lagi..

Tiada beda hari ini, esok dan semalam..
semuanya terkandung harapan tinggi..

..dalam mencari kantung keberkatan
yang hilang tanpa seri..

Apa lagi mahu ku tatih rahmatnya..
mana tenang Merpati Bugis.. ku damba seri..


Muaz Hadi

-------------
Versi Asal: Hariz Rahman

Sudah setahun puasa tahun lepas kita tinggalkan...
Tidakkah engkau rasa hidup itu terlalu singkat?
Sekali lagi puasa. Dan InsyaAllah sekali lagi.
Hari ini dan semalam, doa adalah harapan.
Mencari keberkatan hidup, di manakah ia?
Di manakah letaknya rahmat ketenangan?

4 comments:

  1. PrincessLiJo says:

    haha~ hariz oh hariz..

  2. Abraham Sapien- "Colorless green ideas sleep furiously" says:

    Gambar tu seram siot, malam-malam nak tidur aku terasa tak selesa.
    Terasa gatal-gatal kaki

  3. PrincessLiJo says:

    @hariz

    tuan punya wajah tu dok garu2 kaki awak la tu, dah ler indon mari..hehe

  4. Muaz Hadi says:

    tu la, mula2 aku nak amik gambar pompuan yang ko letak kat blog tuh, tapi seram sejuk je jelingan dia. angker siot!

There was an error in this gadget