Puisi Tanpa

Tuesday, March 24, 2009 | Labels: | |
Share

dah lama pulak aku rasa aku tak berbahasa kat sini. Malam ni aku tenang skit, jadi terasa nak berpuisi plak. Tgk la apa hasil nya...

Sesekali ku terasa nyamannya segar..
Sesekali ku terpanca amannya bugar..
Listriknya terpancul tanpa sentuhan tegar..
..menyapa geletek jiwa tak berpagar..
Terhilai aku dalam lamunan saudagar..

Lirikan tawa membawa menghindar mendung..
Meruntun kasar membuang hiba dikandung..
Asyik sungguh bahagia tak terlindung..
Sungguh.. tak dusta tiada kalbu kudung..
Ku syair kan melodi tema berkidung..


wah.. menjadi plak ayat aku malam ni. entah apa tajuk puisi ni..

2 comments:

  1. Caracol S. Trampt says:

    kidung tu apa?

  2. Muaz Hadi says:

    aku tak cek plak kamus dewan, tapi setahu aku, ianya adalah 'ritma syair' yg punya alunan kudus cinta. dalam kata lain 'tema berkidung' membawa maksud 'tema syair/puisi' gemala rindu gembira la lebih kurang.

There was an error in this gadget