Kisah Sang Blogger

Huhu, aku ni blogger ke? Soalan penting tu.. Alah pedulik apa, yg penting aku tenang dengan dunia ku. Ada masa lapang aku membebel, ada masa lapang aku mencari mana peluang mencari duit, ada masa lapang aku belajar, aku mengajar, aku membaca, aku mendengar, aku melihat dan apa-apa yang baru ku anggap ilmu berguna buat ku, apa yg lama, ku anggap satu peringatan. Itu sahaja.. Yang penting ada keseimbangan dan aku tahu apa yang aku nak dalam hidup. Biar ada hala tuju, biar ada arah panduan baru tak tersungkur.

Sedar tak sedar aku dah punya 4 Google id dengan 11 blog termasuk blog ini, semuanya masih berfungsi. Paling tidak akan ada saja tulisan baru sekurang-kurang nya sekali sebulan. Kalau aku tak punya masa, aku link kan saja article org lain, asal kan pembaca blog ku dapat ilmu, penulis artikel itu dapat mengembangkan ilmu itu dan aku sebagai medium untuk mereka memberi dan menerima. Secara detail nya;
  • 2 religious blog, asal nya 2, tapi sbb tak terkawal, aku tutup satu sbb aku bukan ustaz, sekadar berkongsi ilmu yg setitis ini. Itu sumbangan aku, aku syukur kerana aku punya anak2 halaqah yg saban kali berkunjung ke situ membawa teman2. Arigatoo semua nya.
  • 1 blog suka2, blog yg korang tgh baca ni lah. ni blog buat aku bebas menjadi aku. huh, aku tetap aku, aku tetap Muaz Hadi!
  • 1 blog kongsi PTC payment proof
  • 2 blog ilmu blogging, kongsi mcm mana buat duit dari blog
  • 5 blog affiliate marketing

Dalam minggu ni insyaAllah, lagi 5 blog menyusul. 5 blog ni adalah kerjasama "Projek Famous" yg menggunakan HonOps sebagai paksinya. Ianya lebih kepada Home Business. Secara kasarnya, usahasama ini melibatkan 3 orang termasuk aku yg mana pecahan keuntungan nya 40% - 30% - 30%. Aku ambil ini sebagai satu batu loncatan untuk terjun ke dunia Affiliate Marketing. Jadi aku tangguhkan projek Blogging to the Bank aku dan fokus kepada Projek Famous. Semua tools, master plan, gerak kerja sudah siap. Aku rasa kalau projek ini berjaya, huhh BOOM aku trus jadi kaya. haha. Lagi pun buat masa ini untuk keyword "online earning for beginner" blog aku still ranking number 1 dari 500 000 results kat Google. Walaupun tak banyak, tapi aku melangkah jugak perlahan lahan... Alah apa salah nya berangan, dengan kekuatan yg ada pada HonOps, aku yakin kami mampu pergi jauh dengan Projek Famous ni.

Aku rasa gembira, dengan masa yg ada sikit masa tunggu simulation running, aku boleh taip blog entries yg boleh bagi manfaat kat org (bukan blog ni la, ni blog suka suka... huhu). Apa2 pun, setakat sekarang, aku dah berjaya membina tapak pendapatan dari internet, blum masuk Fasa Menuai hasil lagik, tapi alhamdulillah, aku dah berjaya buat lebih RM2000 dari internet. Ini serba sedikit pasal aku, masa aku mula2 tulis pasal diri aku dalam mencari duit dari internet. Klik di SINI untuk baca.

Comments

Popular posts from this blog

Bahagia tak mahu jejaki Aku..

Ku relakan dikau pergi..

Dendam.. Cinta.. Rindu.