Sejuta kata.. Hati melati..

Insan punya lidah yg bisa berkata.. Insan punya akal yg bisa menilai.. Insan punya rasa yg bisa mengesan dan terkesan.. Insan punya kelengkapan pancaindera yg luar biasa takdir aplikasinya.. Semua itu harus dihargai, rahmat itu tidak bisa dibeli..

Sesuatu bisa merintih menyentap sanubari tatkala emosi berjajaran terkesima.. Air mata bisa berkaca meluruti pipi, marah berapi tersembur dari diri, keserabutan bertali-temali kadang meresahkan diri.. Dari mana itu semua? Di mana puncanya? Kadang ku tenang dengan nya, kadang ku semak benak fikiran ku dengan nya... Itu emosi.. Itu responsi.. Itu diri ku.. Itu hati ku kalbu ku yg punya seribu satu deria. Uniknya hati bila beresponsi.. Sukar untuk dikawal, sukar untuk dikekang bagai sang naga melepaskan api nya, bagai salji menerobos sum sum dengan kesejukan nya.. Apa kita punya kuasa melampiaskan hati ini? Apa kita punya kekuatan menundukkan hati ini?

Kadang ianya bagai objek asing, kadang ia teman rapat di sisi... Tapi itu komplementari, tanpanya manusia tempang, tanpanya manusia tidak punya nilai, tanpanya manusia hilang peri kemanusiaannya.. Itu lah hati, ku biarkan kau merintih.. Terus merintih.. Layan lah dirimu hati melati ku..

Comments

Mohd Faathir said…
feel free to visit my blog =)

http://chitosan-free.blogspot.com/
Xylanase said…
sempat promo blog plak tuh
Ms Faizah said…
This comment has been removed by the author.
izah said…
Dah baca 4 kali tapi tak faham sangat. Boleh jelaskan tak?
Oh yes, please visit my blog as well http://marketeriz.blogspot.com :D
Anonymous said…
yg ni mmg aku suka dan memang bidang aku. ko main bahasa berlapis, 4 baris makna satu. org2 yang banyak vocab bleh la wat. bukan calang2 org bleh buat. waa luas jugak genre ko!

Popular posts from this blog

Bahagia tak mahu jejaki Aku..

Ku relakan dikau pergi..

Dendam.. Cinta.. Rindu.